Endodoncja

Endodoncja jest dziedziną stomatologii zachowawczej zajmującą się leczeniem kanałowym zębów

W naszej Praktyce używamy najnowocześniejszych sterowanych mikroprocesorowo urządzeń (firm VDW i Dentsply Maillefer) do bezpiecznego i dokaładnego opracowania kanałów zęba z ciągłym pomiarem głębokości pracy oraz trójwymiarowego wypełnienia systemu korzeniowego metodą termiczną.

Leczenie endodontyczne (kanałowe) polega na mechanicznym i chemicznym (intensywne płukanie specjalmymi preparatami) zabiegach w systemie kanałów korzeniowych w celu usnięcia chorej, zainfekowanej miazgi. Powstała przestrzeń jest szeczelnie wypełniania biologicznie obojętnym materiałem. Po zniszczeniu kolonii bakteryjnej w kanałach zęba następuje też stopniowe gojenie uszkodzonej stanem zapalnym kości otaczającej korzenie.   W efekcie ząb może wrócić do swojej funkcji.

System kanałów korzeniowych jest to skomplikowana  przestrzenna struktura, dlatego niezmiernie ważne jest używnie wszelkich dostępnych metod, aby dotrzeć do możliwie wszystkich jego odnóg.

W celu szybkiemgo poradzenia sobie z infekcją, także i w tym typie leczenia wykorzystujemy ozon. Jest on bardzo powoli podawany do wnętrza kanałów zęba i penetruje skomplkowany system korzeniowy co (w połączaniu z w/w metodami)  gwarantuje szybkie i skuteczne zwalczenie infekcji.

Stosujemy też laser biostymulacyjny w celu osiągnięcia efektu przeciwbólowego, przeciwzapalnego i regeneracyjnego chorych tkanek w pobliżu leczonego zęba.

Warunkiem długoletniego sukcesu leczenia kanałowego jest wykonanie szczelnej i trwałej odbudowy zniszczonych tkanek korony, co uniemożliwia ponowną penetrację bakterii do środka zęba.

Czy leczenie kanałowe jest bolesne?

Każdy zabieg, w którym może pojawić się ból wykonywany jest w znieczuleniu, więc nasi pacjenci nie muszą się go obawiać.

Ile trwa leczenie kanałowe?

Jest to ściśle uzależnione od stanu zęba. Zazwyczaj jest to leczenie jednowizytowe, aczkolwiek ciężka infekcja samego zęba i otaczającej kości czasami zmusza do procedury kilkuwizytowej.

Co to jest leczenie typu "reendo"?

Termin ten odnosi się do powtórnego leczenia kanałowego. Polega ono na usunięciu starego materiału wypełniającego kanały, ponownym opracowaniu, odkażeniu i wypełnieniu systemu kanałów zęba. Stosuje je się w przypadku wcześniejszego leczenia kanałowego zakończonego niepowodzeniem.

Czy ząb po leczeniu kanałowym jest "słabszy" niż żywy?

Najczęściej leczenie kanałowe jest konsekwencją zancznego uszkodzenia zęba przez próchnicę, więc taki ząb jest przed leczeniem kanałowym mocno uszkodzony. Bardzo ważne jest aby po leczeniu endodontycznym należycie wzmocnić struktruę zęba - w każdym przypadku, przez lekarza dokonywana jest ocena skutecznego sposobu postępowania.

Pn. 8:00 - 19:00
Wt. 12:00 - 19:00